Lisanne studeerde journalistiek en Nederlands en is freelance journalist. Ze schrijft verhalen voor diverse kranten en tijdschriften (van Volkskrant tot Playboy) en RTL nieuws. Zij heeft nu een boek geschreven over haar gevoelens over de dood van haar moeder. “Hoe ik een dochter werd zonder moeder” zou een mooie ondertitel zijn voor haar boek.
Lisanne zegt te schrijven voor jongeren (editie NL) omdat ze denkt dat rouwen voor hen een andere aanpak vereist. Zo communiceert zij liever op afstand (Whatsapp, Twitter) dan face-to-face met haar omgeving.
Lisanne verwacht dat de verwerking van de dood van haar moeder na een paar maandjes, misschien een half jaartje wel klaar is. Je moet tenslotte, als jonge vrouw, weer verder met je leven. Uitgaan, genieten, doorgaan en niet zeuren. Als dat dan niet lukt, ga je je vertwijfeld afvragen of het ooit wel gaat lukken.
Hoe verschillend mensen ook reageren op zo’n gebeurtenis en iedereen zijn eigen rouwproces kent, is haar zeer intense wijze van beleving, dat niet altijd zal worden gedeeld, zeer invoelbaar en realistisch beschreven en daarmee m.i. ook behulpzaam en helend voor anderen.

Reacties op: Hoe ik een dochter werd zonder moeder.

Je bent jong en je rouwt wat - Lisanne van Sadelhoff