Interessant om meerdere redenen

Paul 10 september 2020
Naast het relaas over een opmerkelijke rechtszaak geeft het boek, geschreven door een politieagent over een politieagent, je een inkijkje in de manier van denken en doen van een wetsdienaar. Rechtlijnigheid, broederschap, hiërarchie, respect zijn tussen de regels door duidelijk te lezen. Juist dit maakt het mijn inziens een interessant boek want hierin verschillen de schrijver en hoofdpersoon van burgerlieden zoals ik. Politieagenten denken en doen anders dan anderen. Gelukkig. Maar juist daarom kan het zo zijn dat er verschillende kanten (of zienswijzen) aan een zaak zijn. Tegelijkertijd zijn politieagenten óók burgers maar hun manier van denken blijft die van een politieagent. Ook als burger.

De enige vraag die mij na het lezen bij bleef is hoe het kan dat Ronald zijn slachtoffer raakte terwijl hij op een ander schoot. Jammer dat dit niet is behandeld want dit had de onfeilbaarheid van Ronald geïllustreerd zonder dat het afdoet aan zijn daden.

Meer recensies van Paul