Salomonsoordeel…

Paul 23 juli 2023
Wat een zalig duo debuut! Dit is de reden dat ik lees! Een spannend verhaal gelardeerd met kennis. En met name in dat laatste overklassen de schrijvers hun “voorbeeld” Dan Brown. Browns boeken werden naar mijn mening al snel een escape room puzzeltocht van het ene historische stukje naar het ander. Openbaring levert de lezer, althans mij, een echte… openbaring. Het werpt een compleet nieuw licht op het ontstaan van het christendom. Een visie die ik tijdens mijn lessen godsdienst (weliswaar op RK scholen) nog nooit had gehoord. En deze visie is écht de moeite waard om te vernemen en voor waarheid aan te nemen want de talloze verbazingwekkende onderbouwingen snijden ronduit hout. De kennis van de schrijvers over dit onderwerp is zeer groot en het tonen hiervan had zelfs iets minder gekund. Hetzelfde, dat wil zeggen de kennis over, geldt voor het beeld dat wordt geschetst van de wereld van sektes en haar leiders. Hoewel het thrilleraspect door eerdergenoemde Brown beter wordt beheerst blijft het verhaal erg filmisch en vermakelijk. Kortom, mijn Salomonsoordeel is ronduit positief!

Meer recensies van Paul