Roman met een vleugje thriller

Ik werd door @Lottelivre op Facebook uitgekozen om dit boek vooruit te lezen en wat ben ik blij dat ik dit mocht doen!
Ik kan dit boek echt alleen maar aanraden.
Het verhaal gaat over 3 Nigeriaans-Engelse vrouwen … Ronke, Boo en Simi. Prachtie vrouwen die allemaal denken dat het gras groener is bij iemand anders.
Boo is getrouwd en moeder met een verwende, opstandige 5 jarige dochter. Simi is getrouwd en heeft een lange afstandshuwelijk en Ronke heeft na het zoveelste verkeerde liefje, eindelijk de ware gevonden … denkt ze. De beste vriendinnen, tot Simi haar vroeger beste vriendin, Isobel, aan de groep voorsteld.
In de eerste hoofdstukken leer je de 3 hoofdpersonages kennen. Niet gedetailleerd, maar je vormt wel een beeld.
“Wahala” is een prachtig verhaal over 3 vrouwen die elk hun eigen problemen hebben, het gaat over vriendschap, liefde, vertrouwen, jaloezie en verraad. Je krijgt een kijkje in het leven en de vriendschap van deze 3 vrouwen en je kunt niet anders dan meeleven met hen. Het verhaal is zo mooi geschreven, met af en toe wat Nigeriaanse woorden en het leest zo vlot! Het is ook heel moeilijk weg te leggen.
Ik had absoluut geen idee wat ik moest verwachten toen ik begon met lezen, maar ik ben zo aangenaam verrast
Tegen het einde was het plot twist na plot twist, het verhaal werd alleen maar beter!
Het is eigenlijk een ander verhaal dan dat je initieel denkt. Een roman met een vleugje thriller. Love it!
Leuk is ook dat er op het einde 3 recepten staan die vaak worden gemaakt in het boek en ze zien er allemaal zo lekker uit!
Wist je trouwens dat ‘Wahala’ ‘problemen’ betekent? Je snapt het wel als je het verhaal leest. En dat moeten jullie echt allemaal gaan doen
Klein minpuntje, ze zeggen in dit verhaal ‘weekeinde’ i.p.v. ‘weekend’ dat vond ‘k minder

Meer recensies van The.reading.blonde