liefdevolle rit door Schotland

In het boek “Een schot in de roos” maken we kennis met Floor, documentairemaker met heel veel passie voor de job. Ze heeft alles over voor haar job en hierdoor zegt ze ook ja tegen een opdracht die ze eigenlijk niet goed ziet zitten.
Ze moet een documentaire maken van “de zoektocht naar haar vader Robert die ze bijna niet gekend heeft”. Door omstandigheden is ze dan ook nog haar rijbewijs kwijt geraakt en heeft ze een privé-chauffeur nodig. Ze ontmoet de knappe Schot Owen, journalist, in een lokale pub. En alle geluk, hij heeft een camperbusje. Owen staat er in eerste instantie niet te springen om Floor op een roadtrip door Schotland mee te nemen. Maar uiteindelijk zwijkt hij toch. Heeft hij zijn eigen redenen om Robert te vinden ? Hun reis geeft hen boeiende gesprekken, levendige discussies maar ook warme momenten. Ze bezoeken mooie plaatsen en hun vriendschap neemt een andere vorm aan. De vlinders beginnen te fladderen en verliefdheid steekt de kop op. Dit alles is zo mooi omschreven, zowel het mooie Schotse landschap weet Iris Visser zo voor je ogen te toveren. In het boek komt regelmatig wat humor voor, waardoor ik met momenten echt luidop zat te lachen. Als jeeen feelgood wil met een dieperliggend onderwerp, zoektocht naar je vader, met toch de nodige luchtigheid en humor dan in “schot in de roos” zeker een boek voor jou.

Meer recensies van Pederebooksandtravel