historische betovering

Peggy Geens 02 juni 2021
Een historische roman waarin het heden (2005) en het verleden (1209) verweven zijn in de zoektocht/bescherming van de heilige graal.
In een verschillende tijdslijn volgen we het leven van 2 vrouwen, Alice in het heden en Alaïs in het verleden, naarmate het boek vordert smelten deze verhalen op een wonderbaarlijke manier samen.

Alaïs volgen we ten tijde van de Katharen in haar poging om de heilige graal te beschermen. Bij het lezen kan je bijna de geur opsnuiven van de middeleeuwen en was ik volledig in de ban van dit episch verhaal van heldenmoed, zelfopoffering en romantiek.
Het hedendaags verhaal had mij minder in zijn greep, het is spannend maar bepaalde gebeurtenissen zijn soms moeilijk te linken en te vergezocht.

er is duidelijk veel research aan het boek vooraf gegaan en heeft daardoor voor mij een grote meerwaarde. Kate Mosse weet spanning en mystiek te combineren met een vloeiende schrijfstijl.
Deze dikke pil heeft mij aangezet om me verder te verdiepen in de middeleeuwen en de kruistochten.

Meer recensies van Peggy Geens