Een boek dat ik keer op keer herlees

Petra Mestrom 09 januari 2021
Als ik de achterkant van het boek lees, trekt het boek me niet aan. Toch was er iets aan het boek dat me intrigeerde, waardoor ik het ben gaan lezen. Het begint met de beschrijving van een 30 jarige vrouw die niet lekker in haar vel zit. Haar naam is Ella Snel. Op een dag besluit ze om een c.v. te schrijven, maar anders dan iedereen dat doorgaans doet. Ze schrijft alles - letterlijk alles - op dat ze kan. En dat c.v. stuurt ze op naar een onderzoekbureau. Een zeer bijzondere en spannende tijd volgt. Ze komt in contact met magiërs en vermeende magiërs, reist de wereld over en komt in contact met het licht in haarzelf. Dat wordt aan het eind van het boek enorm belangrijk. Energetische krachten en de kracht van het licht zijn enorm belangrijk in het boek. Ook al is het science-fiction, voor mezelf haal ik tussen de regels door belangrijke levenslessen uit dit boek.
Het is een boek dat je niet makkelijk weg legt. En het is een boek dat ik keer op keer opnieuw lees. Ik denk dat dit het boek is dat ik het vaakst gelezen heb van alle boeken.
Hij stond nog niet in de Hebban bibliotheek. Ik heb hem nu toegevoegd en hoop dat meer mensen dit prachtige boek mogen leren kennen.