Prachtig en meeslepend

20 april 2021
Met Waterdragers heeft Carlita van Rossum een indrukwekkende roman afgeleverd. Normaal verslind ik thrillers, dat leest heel anders dan een roman, dus ik moest er wel even inkomen. Echter, Carlita’s schrijfstijl pakt je en laat niet meer los.
Nathalie komt uit een heel warm nest, Johnnie groeit op bij zijn oom en daar heeft hij het niet altijd fijn. Deze twee hoofrolspelers zijn jeugdvrienden, en op hun pad naar volwassenheid zien we ze omgaan met alle perikelen die bij een volwassen leven horen. Nathalie knoopt een relatie met Robert aan, Johnnie fladdert wat hier en daar. Naast Nathalie en Johnnie zijn er nog andere personages waaronder links en rechts wat (geweldige) familieleden en andere vrienden. De (soms intense) belevenissen door de jaren heen zijn gedetailleerd en herkenbaar beschreven, daarnaast heeft Carlita de karakters goed uitgewerkt. En hoe fijn om in zo’n mooie roman Roti en Moksi Alesie voorbij te zien komen (het water liep me af en toe in de mond).
Eenmaal in het verhaal kwam ik er ook niet meer uit. Ik wilde steeds verder lezen om te kijken wat er verder zou gebeuren. En dan de cliffhanger aan het eind…. die zag ik niet aankomen! Heerlijk boek waar je lekker in kan wegkruipen. Ik vond het oprecht jammer dat ie uit was! Gelukkig verschijnt half mei het vervolg: Dromenjagers.
Lezen dus: Waterdragers van Carlita van Rossum
Ik geef ‘m een dikke 4 sterren ****