terug naar Cornwall - niet weg te leggen

30 april 2020
Marelle neemt je in dit boek mee op reis naar het mooie Cornwall. Ik ken het alleen van wat beelden op tv, en nu dus van de prachtig beschreven locaties in dit boek.
Het gaat over Jill, die op zoek gaat naar haar familie en afkomst. Ze is geboren in Engeland, vader & moeder Engels, maar Jill is opgegroeid in Nederland. Na de dood van haar vader heeft ze niets meer in Nederland wat haar tegenhoudt en dus pakt ze wat spullen en gaat op reis. Of ze meer te weten komt over haar familie en/of afkomst laat ik in het midden, dan moet je zelf maar gaan lezen.
Marelle is niet het type schrijver die oeverloos en eindeloos traag een verhaal neerpent. Haar boeken hebben direct snelheid en dat merk je meteen. Het verhaal grijpt je, en nodigt uit tot verder lezen. Vooral niet het boek wegleggen. De personages zijn mooi beschreven, goed uitgediept en je hebt er meteen een beeld bij. Uiteraard links en rechts wat schurende karakters, maar dat heeft een goed boek nu eenmaal nodig. Terug naar Cornwall heeft ook een aantal verrassende plotwendingen, het verhaal gaat ineens linksaf, waar jij misschien dacht aan rechtsaf. Marelle houdt je aandacht vast, van het begin tot aan het eind. Ik heb het boek gewoon op de bank gelezen, maar waande me wel echt in Cornwall, ik ben toch heel even op reis geweest. En dat is het mooie aan Marelle, ze neemt je mee naar de leukste plekken & locaties.
Intussen heeft ze meerdere “Ik Vertrek” thrillers op haar naam staan, maar ook ik sluit me aan bij een eerdere recensie: dit is de beste “Ik Vertrek” thriller tot nu toe. Chapeau Marelle voor deze mooie prestatie! Ik weet dat ze inmiddels druk bezig is met haar nieuwe boek (schijnt zich in Duitsland af te spelen). Ik kan niet wachten. Ik kijk er in ieder geval reikhalzend naar uit. Dankjewel Marelle, dat je je schrijftalent met ons wilt delen, en vormgeeft in heerlijke boeken. Ik hoop dat er nog vele zullen volgen.

Meer recensies van