Recensie Kruistocht in spijkerbroek

06 november 2019
Ik had niet echt veel verwachtingen bij dit boek, omdat ik er nog nooit van had gehoord en daarom ook niet wist van voor en soort boek het zou zijn. Daardoor stond ik wel open voor dit boek omdat ik dus ook geen slechte verwachtingen had en daarom stond ik er een beetje neutraal in. Ik vond het boek zeer aangrijpend en ik vond het heel spannend vooral door de grote spanningsbogen die werden gebruikt om het natuurlijk ook spannender te maken. Ook vond ik het leuk om te blijven lezen omdat je jezelf steeds afvraagt of Dolf überhaupt wel terug kan gaan en of hij de reis wel overleefd. Daarnaast vond ik het ook een erg interessant boek omdat je ook weer wat leert over hoe de mensen toen dachten en wat voor een rol god speelde toen. God speelde in die tijd, rond het jaar 1212, namelijk een zeer grote rol. Ik had zelf nog geen boek gelezen die zich ook rond deze tijd afspeelde dus daarom vond ik het ook interessant want dan kon ik weer iets nieuws leren over die tijd. De structuur was duidelijk, geen hele rare flashbacks of flashforwards dus het was makkelijk om te begrijpen over waar het over ging en wanneer zich dat afspeelde. Het verhaal was aan de ene kant wél voorspelbaar, vooral door de titel van het boek: kruistocht in spijkerbroek. Daardoor kon je wel al voorspellen dat het zou gaan over een kruistocht, en daar ging het dus ook voor een groot gedeelte over in het verhaal. Bij het hoofdpersonage kon ik goed meeleven, omdat er veel over hem werd verteld en daardoor kwam je veel te weten en dan is het ook makkelijker om je met diegene te identificeren. De opbouw was goed, het begon zoals verwacht in de echte tijd en daarna ging hij terug de tijd in. Uiteindelijk kwam hij weer terug in de echte tijd en daarom was het ook een chronologisch verhaal.

Meer recensies van