ontroerend warm en lief

Pioen 13 maart 2020
Recensie Rock –‘n-roll widow
auteur Rutger Vahl

Een onroerende lief en warm menselijk boek, geschreven door Rutger Vahl. Hiervoor voerde hij vele gesprekken met Xandra Brood, de weduwe van Herman Brood.
Een prima vondst is, dat het boek geschreven is in de ‘ik-vorm.
Het vertelt over het Brabantse meisje dat naar Amsterdam komt. Zichzelf en de stad ontdekt en dan kennis maak de rock n rollster Herman Brood.
Ze is niet zo in hem geïnteresseerd, wat hem weer triggert.
Uiteindelijk raakt ze toch over haar oren verliefd op hem en blijft, ondanks veel strubbelingen en moeilijke jaren, van hem houden.
Het boek verhult niets, is een eerlijke weergave van haar jaren met Herman. Van haar strijd en haar liefde. Het geeft de Herman zoals we hem kennen als publieke figuur, veel meer diepgang.
Xandra is een topvrouw, die dicht bij zichzelf blijft. Een moeder die opkomt voor het welzijn van degene die haar lief zijn.
Pioen maart 2020

Meer recensies van Pioen