Ash Princess

Pooja Baldew 23 december 2018
Het boek gaat over Theodosia die haar moeder om een jonge leeftijd verloor. Bovendien wordt haar troon haar ontnomen. Theodosia was een prinses, maar leeft nu als gijzelaar en luistert naar Kaiser. Dit duurt ongeveer tien jaar. Hoe verder je in het verhaal komt, lees je dat Theodosia haar troon weer wilt opeisen. Ze komt Blaine tegen, een jongen met wie ze vroeger is opgegroeid. Hij heeft zich aangesloten bij een verzetsgroep. Hij probeert Theodosia te bevrijden, maar ze besluiten samen om te blijven en zo meer van haar volk te redden. Dit is het begin van een oorlog tegen Kaiser.

Wat ik geweldig vond aan dit boek was de cover, de prachtige details op de voorkant was één van de redenen waarom ik het wilde lezen. Bovendien vond ik de prachtige details en de omschrijving van het land geweldig. Je krijgt als lezer een echt beeld van hoe het eruit ziet, en dat vond ik geweldig. De spanning van het boek wordt goed opgebouwd, zo vond ik het personage Kaiser vanaf het begin al niet leuk, en zijn de personages goed duidelijk omschreven en hebben ze duidelijke karakterontwikkelingen. Dat zie je duidelijk bij Theodosia, zij was eerst gijzelaar van Kaiser maar besluit nu om in opstand te komen en zich tegen de Kaiser te keren en haar troon weer op te eisen. Ik vind het ook belangrijk als een boek lekker leesbaar is, en dit was Ash Princess zeker! Naarmate je verder in het boek zit, verwacht je ook verschillende plottwist en verwacht ik als lezer dat er iets te gebeuren valt. Ik had de plottwist niet zien aankomen, en dat vond ik heel leuk. Dit zorgde voor een verrassing en ben ik ook benieuwd naar hoe deel 2 is opgebouwd en het vervolg is.

Bedankt uitgeverij Leopold voor het recensie-exemplaar!

Meer recensies van Pooja Baldew