Zombie Party

Pooja Baldew 27 augustus 2018
Het laatste deel van de serie! Zombie Party is het vierde deel uit de White Rabbit Chronicles.

In dit boek ligt de nadruk vooral op Frosty, hij heeft net Camilla en zijn geliefde Kat verloren. Wat de schrijfster heel mooi heeft gedaan in dit boek is de interactie tussen Camilla en Frosty verteld. Als je het boek leest, lees je vanuit hun perspectieven en gedachtes. Dit zorgt ervoor dat je als lezer meedenkt met de personages en steeds meer te weten komt over de hoofdpersonen. Wat even wennen is aan het begin is dat het laatste deel anders is geschreven, hierdoor mis je Cole en Ali. Ze komen wel voor in het boek, maar hebben een minder belangrijke rol en zijn daarom een beetje op de achtergrond. Dit boek is geschreven in het perspectief van Camilla en Frost en staan hun in de schijnwerpers.

In het laatste deel krijgen de zombiejagers weer te maken met Anima. Ze moeten samen werken met Camilla en daar hebben ze eerijk gezegd, totaal geen zin in. Maar als ze willen winnen, moeten ze wel samenwerken. Frosty heeft zijn geliefde Kat verloren en iedereen maakt zich zorgen dat hij het slechte pad op gaat, hij is boos op de wereld en wil alle zombies voorgoed vermoorden.

Wat ik vooral heel leuk vind aan dit boek is de zombie gedeelte in het verhaal, dat heb ik nog niet vaak gelezen. En wat de schrijfster heel subtiel in het verhaal heeft gebracht zijn verwijzingen naar Alice in Wonderland, dat was een leuk extraatje.

Zombie Party is een echte aanrader als je van de genre Young adult houdt, de personages zijn ieder verschillend en het boek zit boordevol spanning en een epic battle. Het boek leest lekker vlot door en was een perfect einde voor de laatste deel van de serie White Rabbit Chronicles.

Meer recensies van Pooja Baldew