Angel steelt je hart

Qudith 22 oktober 2019
In Drama Queen lees je het verhaal van Angel, een tiener met een armoedige jeugd, weinig vrienden, geen vaderfiguur en haar moeder werkt vaak ‘s avonds, waardoor ze veel op zichzelf aangewezen is. Ze woont in een arme buurt, waar ze het regelmatig aan de stok krijgt met een aantal jongens. Op school moet ze alleen zitten van de lerares, omdat ze anderen af zou leiden. Als Kayleigh in haar klas komt, verandert er wat voor Angel: ze heeft er een vriendin bij. Ze woont ook nog bij haar in de buurt. Maar opeens is Kayleigh weer verdwenen en dat doet Angel meer dan ze had verwacht.

Drama Queen is een boek voor de young adults. Voor iedereen zitten er wel herkenningspunten in, gevoelens waar je als tiener mee te maken hebt of hebt gehad. Het verhaal bevat wat zware onderwerpen, maar zo voelt het verhaal zeker niet aan. Ik was nog niet bekend met het werk van Derk Visser, maar hij kan zich goed inleven in de hoofdpersoon. Ik weet zeker dat ik het boek op de middelbare school ook had weten te waarderen. Ik geef het boek 4 sterren, het is een boeiend verhaal en je wilt zeker weten hoe het afloopt.

Meer recensies van Qudith