De vruw van de bankier

Rachel van der Lee 04 januari 2020 Auteur
Annabels schijnbaar perfecte expatleven in Genève spat uit elkaar wanneer haar man Matthew omkomt bij een vliegramp. Als ze erachter komt dat er opzet in het spel was, komt dit haar duur te staan: haar leven loopt gevaar. Ondertussen ontdekt societyjournaliste Marina bij de bank waar Matthew werkte een financieel schandaal van internationale omvang.
Cristina Alger neemt ons mee van Genève naar Londen en New York, naar de corrupte wereld van de allerrijksten, waar twee vrouwen moeten vechten om in die dodelijke maalstroom te overleven. De vrouw van de bankier is een internationale thriller van de bovenste plank.

Het verhaal wordt voornamelijk beleefd vanuit twee vrouwelijke hoofdpersonages. Later in het verhaal komt er een derde bij. Het verhaal heeft een prima spanningsopbouw en zet de personages behoorlijk onder druk als zich heel langzaam een schandaal van grote omvang ontvouwt.
Het is realistisch en zou zomaar eens echt kunnen gebeuren. Het is geen actie thriller maar tussen de regels door voel je als lezer de spanning die er is. Goed boek!

Meer recensies van Rachel van der Lee