De wintertuin

Rachel van der Lee 20 juni 2020 Auteur
De zussen Meredith en Nina zijn erg verschillend van aard. Wanneer hun vader ziek wordt beseffen ze dat ze hun krachten moeten bundelen. Hun moeder Anya is niet in staat troost te bieden. Op zijn sterfbed vraagt hun vader Meredith en Nina nog één keer te luisteren naar het Russische sprookje dat Anya altijd vertelde. Zo komt tenslotte haar tragische verleden aan het licht in het door oorlog verscheurde Leningrad.

In de eerste instantie kon ik me niet zo vinden in dat sprookje wat door het hele verhaal aanwezig was. Maar naarmate ik doorkreeg wat de bedoeling daarvan was, bleek het een heel indrukwekkend verhaal. Mooie personages die tot leven komen met op de achtergrond een gruwelijk oorlogsverhaal wat zomaar waar had kunnen zijn.
Heel graag gelezen!

Meer recensies van Rachel van der Lee