Fijn zomergevoel

rachelleestboeken 14 september 2022
De prachtige roman Herinneringen aan het strandhuis, het derde deel in de Strandhuis-serie van Mary Alice Monroe, voert je mee naar de Amerikaanse kust en de jaren zeventig, waar turtle lady Lovie haar toevlucht zoekt in het strandhuis van haar familie. Daar is ze even weg van haar sociale verplichtingen, overheersende echtgenoot en zijn affaires. Als ze de bevlogen bioloog Russell ontmoet en hartstochtelijk verliefd op hem wordt, staat Lovie voor een dilemma: kiest ze voor haar veilige, bekende leventje of voor de liefde, met het risico haar reputatie, rijkdom en kinderen te verliezen?

Dit was alweer het derde deel in de serie en ook dit deel was weer heerlijk.
Aan het begin had ik even niet door over welke Lovie ik las maar dat idee kwam al heel snel. De vorige delen gingen over het heden en dit deel ging over het verleden. Het was erg interessant om te lezen waarom Lovie voor bepaalde beslissingen heeft gekozen.
In dit deel lees je over Lovie en Russell. Hoe hebben ze elkaar leren kennen? En zo werden steeds meer vragen beantwoord. Ook krijg je een goed beeld van Lovie en haar man. Hoe was hij nou echt. En bovenal schildpad. Je leest heerlijk veel over schildpadden en laat dat nou net iets zijn wat ik geweldig vind. De vorige delen kocht ik puur doordat het over schildpadden ging. Ik voel zoveel liefde voor deze dieren. Ik kon me dus ook goed inleven met de hoofdpersonen. Ik zag mezelf naast Lovie en Russell in het zand staan. Wil je nog even een beetje zon meepakken? Lees dan vooral dit boek want echt geloof me je krijgt het fijne zomergevoel echt even terug.
Ik gaf dit boek 4 sterren⭐

Meer recensies van rachelleestboeken