Spannende zoektocht

Ramonaleest 28 april 2020
‘Bloedserieus, Maud. Over dit soort onderwerpen maak je geen grappen.’ Hij keek vluchtig om zich heen. ‘Hardop uitspreken is al… onverstandig. Je weet nooit wat het hoort!’ (pagina 62)

Vanaf deze passage in het boek weet Mariska me te boeien. Het woordje ‘wat’ zorgt ervoor dat ik nog beter ga opletten wat ik lees en wat ik ‘zie’. Mijn fantasie neemt me mee in dit verhaal en ik zie net als Maud een heleboel dingen die andere niet logisch vinden.

Dit boek is een echte zoektocht. Want niets van wat Maud weet in haar leven is waarheid. Dus vol goede moed begint ze aan dit avontuur.

Doordat Maud veel dingen ziet tijdens haar avontuur blijft de spanning in dit boek hoog. Het mysterie eromheen maakt dat je door wilt lezen en wilt weten hoe het allemaal zit.

De personages en de omgeving worden goed beschreven. Je waant je in Ierland.

Door het avontuur vallen de puzzelstukjes langzaam op hun plaats. Maar dan nog bevat het verschillende twisten die er weer even voor zorgen dat je staat te wankelen. Wat is nu waarheid?

Dit boek is zeker een aanrader en ik ben benieuwd wat Mariska nog meer voor ons gaat schrijven in de toekomst.

Meer recensies van Ramonaleest