Niet helemaal goed uitgewerkt, maar toch een leuk verhaal

Ramonaleest 17 augustus 2020
Cara’s moeder heeft besloten dat Cara naar een kostschool moet om daar een nieuwe start te maken en niet in de rouw te blijven hangen. Maar voor Cara is dit een enorme straf, ze krijgt waar ze ook is op deze wereld Georgina niet terug in haar leven.
Cara houdt op haar nieuwe school haar verleden geheim, maar hoe hard ze hier ook haar best voor doet er komen een paar mensen in haar leven die door dit masker heen prikken en steeds meer kleine stukjes van de echte Cara te zien krijgen.

Het verhaal laat zich ondanks het wat zwaardere thema makkelijk lezen. Ik vond het boek zelf wel wat langzaam op gang komen. Na de eerste paar hoofdstukken had het me pas echt te pakken en heb ik het verslonden.

Wat ik jammer vind is dat het personage Georgina niet echt tot haar recht komt. Het verhaal gaat over het jaar dat Cara leeft nadat zij gestorven is. Hieruit blijkt toch wel dat Georgina belangrijk was voor Cara. De uitwerking hiervan vind ik niet diep gaan waardoor het voor mij toch wel de echte connectie tussen die twee ontbreekt.

Cara op zich vind ik een prettig personage om over te lezen. Ondanks dat ze in de rouw zit gaat ze nieuwe vriendschappen aan en krijgen deze vrienden haar zover om haar schuldgevoel een plek te geven en door te gaan met leven.

Dit debuut heeft me kunnen bekoren ondanks de iets mindere uitwerking. Ik ben benieuwd wat er in de toekomst nog van Nina de Pass gaat verschijnen.

Meer recensies van Ramonaleest