aanrader!

Ramonaleest 06 juni 2020
Een boek dat een levensverhaal in kaart brengt.

Het boek laat je het leven van Richard herbeleven. Je maakt zijn twee grote liefdes mee en de oorlogen die er gewoed hebben. Het is op een interessante manier weergegeven. Soms wat speels als het gaat over de jongere Richard. Maar dit is net leuk aan dit verhaal omdat het ook vanuit het kinderlijke oog is geschreven/beleefd. De herinneringen van later zijn dan weer ‘volwassener’.

Tijdens het verhaal maak je verschillende tijdsprongen, maar alles is zo goed aangegeven dat het geen wirwar wordt aan informatie maar je duidelijk weet waar en wanneer het zich afspeelt.

In dit boek worden er ook verschillende emoties weergegeven. Waar je als lezer zeker in kunt vinden. Angst, verdriet en zelfs wanhoop komen voorbij.

Van alle personages in dit boek kan ik me een beeld maken. De omgeving waarin de personen zijn word ook beschreven, waardoor het compleet voelt.

Dit boek is zeker een mooie aanvulling aan mijn rij met boeken met als thema de Tweedewereldoorlog. Ik ga het boek zeker aanbevelen aan de mensen om mij heen.

Meer recensies van Ramonaleest