top thriller

Ramonaleest 13 september 2020
Vanaf de eerste pagina weet Stroombergen me in haar verhaal te trekken. Ik wist niet dat dit boek een tweede deel is, het is dan ook zeker goed los te lezen. Maar nu ben ik wel weer nieuwsgieriger geworden naar het eerste deel die ik zeker in mijn verzameling ga toevoegen.

Je duikt samen met Hannah en haar oom Leon in een nieuwe zaak. Leon werkt bij de recherche en Hannah loopt daar stage, daar zij in de voetsporen van haar oom wil treden.

Er komen verschillende personages aan bod, allemaal zodanig uitgewerkt dat ze gewoon in dit verhaal passen.

Je merkt dat Leon ook wel heel erg via zijn onderbuikgevoel handelt, dit wordt hem niet altijd in dank afgenomen door zijn omstanders. Maar vaak leidt dit wel naar een doorbraak.

Naarmate het verhaal vordert heb je voor jezelf al verschillende daders bedacht. Al deze verhaallijntjes zijn door Samantha goed uitgewerkt. Het maakt het een volwaardig verhaal. Voor mij kwam het plot als een verrassing, maar als ik dan terug denk en de lijntje naast elkaar leg had ik het eigenlijk al kunnen zien. Maar je laat je soms door de schrijver toch meeslepen, heerlijk!

Ook al is dit een tweede deel, kun je hem ook makkelijk als stand alone lezen. Ik heb in ieder geval genoten van de schrijfstijl van Stroombergen en ben benieuwd wat ik in de toekomst nog van haar te lezen krijg.

Meer recensies van Ramonaleest