Mansoor, kort maar krachtig

rbbrleest 09 februari 2020
Een kort verhaal. Ik heb mij zeer vermaakt.
Mansoor, een bodembedekker, een plant. Noot: deze is niet bedoeld voor consumptie.
Altijd is er een zoeklijstje van oudere titels waarvan regelmatig iets wordt gevonden, liefst eerste drukken. Mansoor stond erop.
In Mansoor komt de familie bijeen t.g.v. een feestelijke gelegenheid. De 'grote' mensen aan de gewone tafel, de kinderen aan de bijgeschoven van zolder gehaalde tafel. Neven en nichten uit vaak van elkaar verschillende gezinnen horen goed met elkaar om te gaan voor die dag. Ooms en tantes praten bij en halen wederzijdse herinneringen op, soms tot ongenoegen. De kinderen gaan spelen met de mogelijkheden die er zijn. De fantasie van de één is niet die van de ander. Er gebeurt iets.
Intussen ben ik al tientallen malen afgedwaald naar een tuin van een opa. De verplichte familie-bijeenkomsten met de gehele familie.
Mansoor, 45 bladzijden, een compleet verhaal. Tussen de regels ruimte voor meer. Genoten

Meer recensies van rbbrleest