samen lezen over dieren en natuur met schitterende illustraties

rbbrleest 19 december 2019
In het nieuwste deel Raaf en Papegaai - wie kent ze nog niet? - gaan de vrienden naar Japan. Het roze van de bloesem, het kleurige mos, nieuwe ontmoetingen, het is een mooi land waarboven ze vliegen. Maar ook hier minder vriendelijke dieren en onverwachte gebeurtenissen.
Ze vliegen naar Fuji, de vulkaan. Komt dat gerommel in Raafs buik door de honger, of??

We maken kennis met de dieren die er wonen. De ene is dapper, de ander nieuwsgierig, de volgende vertelt over intuïtie. We leren over de bijzondere natuur in dit gebied.

Alles is geschreven in drie leesniveaus. Drie dieren hebben ieder een eigen niveau in een eigen lettertype. Samenlezen is naast goed daardoor ook heel erg leuk. Zelfs voor eerste lezers!

Achterin staan de weetjes, een quiz en een wereldkaart.

Alle delen zijn prachtig - op @raaf_en_papegaai kun je ze allemaal vinden - maar echt Jenny Bakker die alle delen heeft geïllustreerd, heeft zich met 'Naar het land van de rijzende zon' overtroffen! Een aantal platen kun je zien op de volgende foto's, in het boek zijn ze nog veel mooier en dan kun je gelijk het spannende en interessante verhaal en de heerlijke dialogen van Raaf en Papegaai lezen dat Li Léfebure weer zo fijn voor de jonge lezer heeft geschreven.

Meer recensies van rbbrleest