Spannend verhaal!

ReadwithIndra 27 juni 2023
In ‘Het penthouse’ volg je het verhaal van June. Haar beste vriendin, Roxy, verdween twee jaar geleden. Iedereen gaat ervan uit dat Roxy dood is, maar June gelooft er niets van. Dan krijgt ze plots een mysterieus appje met een recente foto van Roxy. Wanhopig stort June zich in het avontuur. Ze komt terecht in een luxueus penthouse waar extravagante feestjes worden gehouden. De waarheid ontdekken over Roxy blijkt zo eenvoudig nog niet wanneer June plotseling versuft wakker wordt in een privéjet. Als ze wil te weten komen waar Roxy is, moet ze daar veel voor over hebben.

Het boek begint meteen spannend. Je leest dagboekfragmenten van June die deze opdraagt aan Roxy. Op deze manier kom je meer te weten over de vriendschap tussen de twee meiden. Deze notities zorgen ervoor dat je door het verhaal heen vliegt. Verder zijn de hoofdstukken niet te lang en schrijft Boot met een vlotte pen. Ik kon het boek dan ook moeilijk wegleggen en wou mee opzoek naar Roxy.

De gebeurtenissen in het verhaal zijn realistisch. Ik kon bijna meteen de link leggen met een heel bekend persoon. Om spoilers te voorkomen, ga ik geen namen noemen. Dit moet je zelf maar ontdekken in het verhaal.

Doorheen het verhaal volg je altijd June. Zij is een leuk personage, maar ik vond haar soms iets te naïef. Dat kan misschien liggen aan haar jongere leeftijd. Verder is de vriendschap die zij voelt voor Roxy ontzettend sterk. Ze gaat helemaal op eigen houtje opzoek naar haar beste vriendin en heeft de moed nooit opgegeven. Dat toont dat ze toch wel sterk in haar schoenen staat.

Kortom, ‘Het penthouse’ las als een trein. Het verhaal maakt gevoelige thema’s bespreekbaar. Bovendien is het hoofdpersonage June en zeer toegewijde vriendin. De hoofdstukken lazen als een trein en je wil gelijk te weten komen wat er nu gebeurd is met Roxy. Daarom krijgt het boek van mij vier sterren.

Meer recensies van ReadwithIndra