goed boek uit het leven gegrepen

Rein Mulder 05 april 2022
Goed boek herkenbaar in vele opzichten, 1991 belande ik na dat ik totaal in de goot lang bij de Jellinek detox waar ik de week voor de opname nog op de bank bij mijn pa mocht slapen en gebruiken. Na mijn opname die totaal een klein jaar duurde was ik nog geestelijk lang niet op peil stond nog niet stevig in mijn schoenen, dus bij moeilijke momenten altijd meteen komen praten. Zo heb ik zelf met een kennis een koffie club opgericht bij de Jelinek op zondag.
6 jaar voor lichting gegeven en werd steeds sterker en na ook studeren belande ik in de jeugdzorg.
Afglijden kan zo gebeuren vele mensen kampen met ontkennen van hun probleem. Eigenlijk weet niemand dat alleen alcohol een harddrug is.
En bij elke slijterij staan de flessen wodka voor een luttel bedrag te koop.
Zo leef je jaren in een roes en ik deed de gekste dingen zolang je nog geld hebt met je overal welkom.
Ik had makkelijk ook dood kunnen zijn de jacht naar gebruik was groter en de dood interesseerde me niet eens meer.
Heb geluk dat er een breekpunt is gekomen De Scuul op Texel heb ik mijn leven gered en heb snoeihard aan mezelf gewerkt.
3-4-2022 verschijnt bij Prem op zondag nacht op radio 1 Marlijn van Ast luister altijd Prem maar nu had het een lading die mij erg aan trok over verslaving verbinding herstel na zoveel jaar pakte het me enorm.
Dat ik nog verslaafd was drukte ik dit soort programma’s ,weg wou de werkelijkheid niet onder ogen komen.
Nu het boek is voor mij een aanrader, meer ook voor jongeren die op hogere scholen zitten.
Het verschrikkelijke leven van iemand die verslaafd is.
Persoonlijk had ik ook boek al jaren geleden willen schrijven puur om dat je verslaving langzaam in rolt het word meer en meer. Maar bezit geen schrijverscarrière.

Marlijn bedankt mooi boek en heb besloten weer voorlichting te gaan geven.
Bedankt voor mooie tekst in boek blijf sterk.

Meer recensies van Rein Mulder