Bitterzoet smaakt naar meer...

resiveldhoven 20 december 2023
Ik heb Stephanie leren kennen in het online schrijfcafé van Brenda van Es (100 jaar na vandaag). Daarin schreven wij wekelijks verder aan ons eigen verhaal. Stephanie had steeds weer mooie, unieke, nieuwe teksten, altijd met een kwinkslag, levensechte omschrijvingen en ook nog eens alle zintuigen ingezet.
In Bitterzoet, haar debuut, zet Stephanie haar schrijfkunst om in een 'heerlijk' verhaal.
Eva, de carrièrevrouw, aanvankelijk stoort ze me een beetje. Maar al snel kom ik in de ban van haar vroegere verhaal. Wat is er gebeurd? Wie is die Anna? Waarom is ze single? Zal ze iets hebben met Daan? Deze vragen triggeren me zodanig, dat ik steeds weer opnieuw terugpak naar mijn laptop. Het E-book heb ik zo gemakkelijk voorhanden en in drie leesmomenten lees ik het boek uit.
Het boek leest gemakkelijk, het verhaal boeit, de intimiteiten worden levensecht beschreven en de ontknoping had ik in eerste instantie zeker niet verwacht.
Alle complimenten voor Stephanie van der Pol! Ik ben nu al benieuwd naar haar volgende boek.

Resi Veldhoven

Meer recensies van resiveldhoven