Feelgood met soms stukjes feelsad

riette287 01 juli 2019
"Ik wil met je mee!" vertelt over Mimi die op bezoek gaat bij haar vader die met zijn partner op het Engelse platteland is gaan wonen.
Ze sluit vriendschap met een aantal bewoners van het dorp en draagt bij aan de integratie van haar vader in het dorp.
Er zitten vanaf het begin af aan onverwachte wendingen in het verhaal, je zou denken dat de eerste mannelijke bewoner die Mimi ontmoet, Cal, haar vriend zal worden, maar die blijkt bezet, dus het wordt "gewoon" een hele goede vriend.
Dan zet een tragische gebeurtenis het leven van heel wat personages op zijn kop.
Na een periode van rouw keert Mimi terug naar het dorp en ontmoet oude vrienden.
De dynamiek in de interpersoonlijke relaties is volledig veranderd en iedereen moet daar zijn/haar plekje weer in vinden.

Het plot is misschien voorspelbaar zoals met veel feelgood romans het geval is, maar ik vind dat de weg naar het einde van het boek vrij onvoorspelbaar is en dat maakt het extra leuk om te lezen. Dat vind ik sowieso van de boeken van Jill Mansell, heerlijk romantisch, met een vleugje drama en altijd een goede afloop.

Meer recensies van riette287