Fascinerende geschiedenis, meeslepend geschreven en nog waargebeurd ook

robdebruijn 11 oktober 2019
Het meest controversiële boek over Galicië van deze eeuw. En dat is begrijpelijk, niet iedere publieke figuur komt hier even goed vanaf. Maar hebben ze dat niet aan zichzelf te danken? Of was dit gewoon de cultuur?

Wat een fascinerend verhaal. Ik heb het vol verbazing gelezen. Het boek leest als een spannende roman, maar het is gewoon allemaal echt gebeurd. Op meeslepende wijze verhaalt Carretero over de lange smokkelgeschiedenis van Galicië. Hoe is het ooit begonnen en kon het zover komen dat Galicië dé toegangspoort naar Europa voor Zuid-Amerikaanse drugs werd? Hoe kon dit zo lang oogluikend toegestaan worden en welke rol speelde de Galicische cultuur?

Carretero verhaalt uitvoerig over de verschillende capo’s die de macht uitmaakten in Galicië. En het kat en muis spel dat volgde toen de politie eindelijk actie ondernam tegen de smokkelaars. Een spannend verhaal dat ook nog eens waargebeurd is. Ongelooflijk.

Lees mijn hele recensie : https://www.galiciatips.com/nl/2019/10/11/boekrecensie-nacho-carretero-sneeuw/

Meer recensies van robdebruijn