1,5 ster eigenlijk, maar voor de moeite 2

Robert Lambregts 17 januari 2017
Het boek lijkt door 2 mensen geschreven. Het begin is tergend slecht geschreven en niet door te komen. De eerste 160 pagina's zijn heel erg saai en je merkt dat het voor de opbouw van het verhaal is gedaan. Dan kom je in het midden, dat stuk is boeiend, interessant, een paar personages krijgen wat meer diepgang en de schrijfstijl is anders, beter, prettiger lezen. Maar dan, nog zo'n 100 pagina's te gaan en je merkt dat de climax eraan komt, maar die vliegt uiteindelijk zo uit de bocht, zo onsamenhangend en slecht geschreven dat het een anti-climax wordt. Dit boek is compleet gehyped en dat zegt mij al genoeg. Het is het derde DWDD aanbevolen boek waar ik achteraf niet van snap dat het zo veel aandacht heeft gehad. Het klopt gewoon niet. Nu heb ik de Engelse versie ook een stukje gelezen en die lijkt al meer solide in elkaar te zitten, dus lees dan die. Ik heb echt moeite moeten doen om dit boek uit te krijgen maar bleef lezen omdat ik benieuwd was waar iedereen zo lyrisch over was. Uiteindelijk ben ik daar nooit achter gekomen, want het wordt nergens spannend. Een enorme tegenvaller dit.

Meer recensies van Robert Lambregts