Teleurstellend voor een Isabel Allende boek

Ronbl 08 februari 2020
Ik zal eerlijk bekennen dat ik een groot Isabel Allende fan ben. Mijn vrouw is Chileens dus ik begrijp de achtergrond een beetje. Het Huis met de Geesten is waarschijnlijk een van de beste boeken die ik ooit gelezen heb. Juist daarom is de Japanse Minaar toch een beetje tegenvallend, je hebt het gevoel dat er meer in het verhaal zit. De beschrijving van de karakters is zoals altijd bij Isabel Allende fascinerend. Ze haalt er echter dit keer te veel bekende wereld gebeurtenissen bij die ze nauwelijks uitwerkt: joodse vluchtelingen uit WW2, Japanse gevangeniskampen in de VS gedurende WO2, broer bij de Mossad, Aids, illegale abortus, en ga zo maar door. Helaas moet ik erkennen dat het een teleurstellend boek is van een geweldige verhalen vertelster.

Meer recensies van Ronbl