De tango

Roosje 27 juni 2021
Het tango algoritme, geschreven door Heleen van der Hoven.
Het is een verrassend verhaal. Je wordt steeds totaal onverwacht op het verkeerde been gezet. En alles klopt dan ook nog. Heel leuk en spannend. Heleen van der Hoven heeft goede research gepleegd voordat ze het boek schreef. De naam Byron is een bekende naam in de wiskundige wereld, maar het voor-en achterdeel worden los van elkaar gebruikt. Een goede vondst. Ook de wiskundige termen zijn interessant en leerzaam om op te zoeken. Zo leren we er nog heel wat bij.
Het verhaal is leuk beschreven en wordt steeds interessanter. De verschillende personages vertellen ieder vanuit hun visie hoe alles zich ontwikkelt. Achtervolgingen, bedreigingen, de lezers op het verkeerde been zetten, het komt allemaal in het verhaal voor. Ook droevige momenten, waarbij je echt met de personages meeleeft. En op deze manier naderen we uiteindelijk het eindresultaat. Knap in elkaar gezet en een echte page-turner.

Meer recensies van Roosje