Oranjebloesem?

Roosje 07 oktober 2022
De Oranjebloesem, geschreven door Viola Ardone.
Een vlot verteld verhaal over een meisje/jonge vrouw, Oliva Denaro, met een beetje pech. Ze heeft een moeder die bang is om fouten te maken voor wat betreft de opvoeding meisjes. Dus Oliva wordt vrij intensief in de gaten gehouden en kan eigenlijk geen kant op. Dit in tegenstelling tot haar tweelingbroer, die wel mag gaan en staan waar hij wil. Gelukkig steunt haar vader haar op zijn eigen, stugge manier. En kan ze na een erg dramatische ervaring na verloop van tijd zelf de regie over haar leven nemen. Uiteindelijk is het haast altijd: eind goed, al goed. De afloop en het verloop van de beschreven levens (de familieleden en vrienden en bekenden), wordt volgens mij, een beetje te verdiept neergezet. Roddel en achterklap alom in een kleine gemeenschap.
Zo aantrekkelijk als het verhaal begon, zo eindigde het naar mijn idee in een beetje boekvulling. Alsof het resultaat als vulling voor het verhaal wordt geschreven.

Meer recensies van Roosje