Mooi boek met kanttekeningen

Rosha_leest_en_bakt 14 februari 2022
Ik ben heel enthousiast aan dit boek begonnen, het onderwerp sprak me ontzettend aan. Veertigers die samen zoeken en kijken of er een toekomst is zonder het verleden te laten meespelen.
Helaas voor mij heb ik geen kaas gegeten van de Griekse oudheid en dat was dan ook meteen een struikelblok. Ik heb dingen moeten googelen om te begrijpen waar het over ging en dat las gewoon niet prettig door. Sommige mensen in mijn omgeving worden wel heel enthousiast als ik Sappho of Anaximander noem maar ik had er dus nog nooit van gehoord, wellicht had ik beter moeten opletten op school.
Het verdere verhaal vond ik wel boeiend, de liefde die opbloeit, de persoonlijke verhaallijnen. Helen die het moeilijk heeft met de boekwinkel en Leo die op zoek gaat naar familie.
Je wordt meegenomen door de straten van Rotterdam waar ik zelf niets mee heb maar ik kan me voorstellen dat dat erg leuk is voor mensen die er wel bekend zijn.
Al met al denk ik dat dit boek vooral geschikt is voor mensen met een liefde voor de Griekse oudheid of Rotterdam, ondanks het mooie verhaal niet echt voor mij geschikt.

Meer recensies van Rosha_leest_en_bakt