Vanaf het begin op tempo

Rutger 26 juli 2020
Tsja, wie kent de serie nog niet? Volgens mij ben ik z'n beetje de laatste die dit boek nog niet gelezen had.

Iene Miene Mutte is het eerste deel in de Helen Grace serie en tevens het debuut boek van M.J. Arlidge. Qua leesvolgorde is er echter later nog een kort verhaal uitgebracht wat de voorloper van die boek zou moeten zijn (schuitje varen). Echter heb ik zo mijn bedenkingen bij de voorloper en daarom besloten om bij Iene Miene Mutte te beginnen en Schuitje varen voor nu over te slaan.

Iene Miene Mutte is naar mijn mening een goed debuut boek. In dit boeken leren we Helen Grace kennen en wordt de rest van haar team geintroduceerd. De vaart zit er vanaf hoofdstuk 1 goed in en de korte hoofdstukken lezen erg lekker weg. Het verhaal is goed bedacht.

De moordenaar ontvoert twee mensen en laat deze achter op een verlate plek waar ze niet weg kunnen. Ze hebben geen eten of drinken. Er is een telefoon en een pistool. Een sterft, de ander mag gaan. Kies maar. Aan Helen en haar team de taak om deze moordenaar op te sporen. Gedurende het onderzoek komen ze er achter wat de moorden met elkaar gemeen hebben. En dan komt de grootste uitdaging en dat is de moordenaar opsporen.

Iene Miene Mutte is zeker een aanrader en het vervolg (Piep zei de muis) staat al op mijn wishlist.

Meer recensies van Rutger