Even inkomen

Rutger 30 december 2020
Volgens mij is dit het eerste boek dat ik lees welke is geschreven door een Spaanse auteur. Eerlijk is eerlijk, ik had even nodig om in het verhaal te komen. Vooral de uitgebreide beschrijving van de omgeving was even wennen voor mij. Vervolgens was het een goed boek om te lezen. De hoofdpersoon, inspecteur en profiler, Unai López de Ayala (bijnaam Kraken) verteld zijn verhaal over deze grote zaak. Als de ontknoping is geweest gaat het verhaal nog even verder. Zijn verhaal stopt niet nadat de dader is gepakt. Hierin merk je dat Unai/Kraken goed wordt neergezet, de voorbereidingen voor het vervolg "De riten van het water".

+ Goed uitgewerkt verhaal
+ Het verhaal blijft spannend, al weet je op een gegeven moment wel wie het is
+ Mooie combinatie van twee lijnen die samen komen, een van 'vroeger' en een in het heden
+ Kennismaking met een stukje Spaanse geschiedenis en cultuur
- Wennen aan alle Spaanse benamingen