klassieker

Rutger 03 augustus 2020
Dit verhaal is waarschijnlijk al wel bij iedereen bekend. Dit debuut van Tom Clancy uit 1984. Het eerste boek met Jack Ryan in de hoofdrol echter in leesvolgorde is dit deel 4. Er zijn na het verschijnen van dit boek drie prequels uitgebracht. Dat wetende is dit echt een goed boek waarin regelmatig wordt ‘teruggegrepen’ op zaken die hij nog moest schrijven.

Het verhaal is duidelijk denk ik. De nieuwste onderzeeër van de Russen raakt zoek en de Russen denken dat deze richting de US gaat varen. Ze hebben er alles voor over om de onderzeeër te vinden en voorkomen dat deze in verkeerde handen valt. De USA heeft dit ook vernomen en willen maar al te graag de onderzeeër in handen krijgen.

Al met al een spannend verhaal met actie en politiek. Het verhaal is goed uitgedacht en behoort tot de klassiekers in dit genre. Mocht je het nog niet gelezen hebben; aanrader!

Meer recensies van Rutger