Heerlijk boek

Rutger 24 december 2020
Wat een heerlijk boek. Ik keek er naar uit om The Puppet Show te lezen en ik zat er vanaf bladzijde een meteen in. Een boek dat je niet weg wil leggen. Een boek waarbij je na tien minuten op je horloge kijkt en ontdekt dat je drie uur verder bent. Een boek waarbij je voor het slapen nog even een hoofdstuk wil lezen en je jezelf op een gegeven moment echt moet dwingen om te stoppen, omdat het tijdstip waarop je eigenlijk had willen gaan slapen al ver in het verleden ligt. The Puppet Show heeft een sterke ontknoping. Wanneer het boek uit is baal je toch wel een beetje, vooral omdat je wil weten wat er daarna gebeurde. Misschien dat dit terug komt in deel twee van de Washington Poe serie, Zwarte Zomer. The Puppet Show is nog niet vertaald naar het Nederlands, maar deze vertaling is wel in de maak.

Plussen en Minnen:
+ Het verhaal heeft vaart
+ Je bent lekker aan het mee denken wie is nu toch de dader en wat is het motief
+ Personages die aanspreken
+ Er zit ook humor in, voornamelijk tussen de personen Washington Poe en Tilly
+ Korte hoofdstukken
- Er wordt kort uitgelegd waarom Washington niet populair is, echter denk ik dat de reden dit niet genoeg verklaard.
- Wellicht dat de meest kritische lezers naar aanleiding van de ontknoping wat vragen hebben.

Meer recensies van Rutger