Een topper voor de leeslijst

Saartje 10 augustus 2021
Nederlandse literatuur is niet mijn favoriete genre, maar ik heb genoten van Confrontaties. Salomé heeft twee klasgenoten mishandeld en zit in een jeugddetentiecentrum. Terwijl ze worstelt met haar begeleiders en de andere meiden, reflecteert ze op alles dat geleid heeft tot haar daad. Een verhaal over identiteit, institutioneel racisme en het punt waarop een mens breekt. De vlotte vertelstem maakte dat je door het verhaal heen getrokken wordt. Dit boek confronteert je met institutioneel racisme in Nederland, een onderwerp waar iedereen zich in zou moeten verdiepen. Confrontaties is ook heel interessant voor jongeren die een boek zoeken voor de leeslijst op school!

Meer recensies van Saartje