John Green you didn't let me down

Sameen 14 november 2017
Turtles all the way down gaat over de 16 jarige Aza Holmes die OCD heeft. Na de verdwijning van een rijke man gaat Aza gaat samen met haar vriendin op zoek naar antwoorden. Het boek begon gelijk al 'John Green achtig' met een paar mooie zinnen.
Wat mij opviel was dat Aza van buiten een heel normaal meisje is, maar vanbinnen is ze atijd in gevecht met haarzelf, bijvoorbeeld haar "smetvrees" of dat ze de hele tijd met haar nagel in haar vinger prikt tot het gaat bloeden, daar moest ik echt even bij schrikken.
Ik had hoge verwachtingen voor het boek (want ja, het is een John Green boek), maar hij heeft mij helemaal niet teleurgesteld. Persoonlijk wist ik niets over ocd, maar dit boek heeft mij echt aan het denken gezet. John Green schrijft prachtig, het lijkt net alsof John je een kijkje geeft in haar hoofd.
Ik raad het boek zeker aan als je van mysterie houdt. Vergeet natuurlijk je doos met tissues niet.

Meer recensies van Sameen