Schildpadden_green

Volkskrant:
De Standaard:

Schildpadden tot in het oneindige

Rank 2290 Gelezen 693 Aan het lezen 23 Wil ik lezen 412 Favoriet 41 Recensies 42
Young adult Artikelen 4 Newsroom 1 Lijsten 7 Spots 24 Hebban 1000 635   Topics 0   Leesclub

Bijna zes jaar na het overweldigende succes van Een weeffout in onze sterren schrijft John Green met Schildpadden tot in het oneindige opnieuw een briljante en onvergetelijke roman. Het begint allemaal met een nieuwsbericht over een voortvluchtige miljardair en het vooruitzicht van een grote beloning voor de gouden tip over zijn verblijfplaats. Schildpadden tot in het oneindige gaat over vriendschap voor het leven, onverwachte ontmoetingen, Star Wars-fanfictie en een tuatara die op het punt staat een fortuin te erven. Maar bovenal gaat het over Aza Holmes, een meisje dat worstelt met een dwangstoornis en klem komt te zitten in de verstikkende spiraal van haar gedachten. In dit langverwachte nieuwe boek deelt John Green het verhaal van Aza met verpletterende directheid: 'Dit is mijn eerste poging om openlijk te schrijven over de stoornis waar ikzelf sinds mijn vroegste jeugd mee worstel. Het verhaal is verzonnen, maar gaat wel degelijk ook over mij persoonlijk.'

Young Adult
27 juli 2018

Joke De Meyer Hebban Team

Een literaire schouderklop

door: Joke De Meyer 1 reactie 1 like

De Amerikaanse John Green is een van de meest succesvolle Young Adult-auteurs van de afgelopen jaren. Bekendste werken van zijn hand zijn Een weeffout in onze sterren en Paper Towns, die beide recent nog meer faam verwierven dankzij uitzonderlijk populaire verfilmingen. De personages van Green...

Reacties op: Schildpadden tot in het oneindige