Luister een fragment

Paper towns

Gelezen 767 Aan het lezen 35 Wil ik lezen 291 Favoriet 88 Recensies 45
Young adult Artikelen 4 Lijsten 9 Spots 9 Hebban 1000 991   Topics 0

Van de auteur van de wereldwijde bestseller Een weeffout in onze sterren

Margo was altijd al gek op mysteries. En bij alles wat daarna kwam, kon ik me nooit aan de gedachte onttrekken dat ze misschien wel zo van mysteries hield dat ze er zelf een werd.

Q (Quentin) en Margo negen jaar oud zijn, vinden ze in het park een dode man. Die avond klimt Margo het slaapkamerraam en het hart van Q binnen. Maar hun levens gaan daarna verschillende kanten op.

Negen jaar later klimt Margo opnieuw Q's kamer binnen. Ze neemt hem mee op een nachtelijk avontuur om nooit te vergeten. De volgende dag is ze verdwenen.

Margo blijkt aanwijzingen te hebben achtergelaten die alleen Q kan ontrafelen. Geïntrigeerd gaat hij op zoek naar de jonge vrouw op wie hij in stilte verliefd is, geholpen door zijn vrienden Ben en Radar, en Lacey, een vriendin van Margo. Maar wil Margo wel gevonden worden?

Paper Towns won de belangrijkste thrillerprijs: de Edgar Award. Het is een mystery, een roman die je vanaf de eerste pagina niet meer loslaat, en een échte John Green - een dodelijke combinatie.

Kind & Jeugd , Young Adult
Fictie 15+
Kleuterboeken
Aleid van Eekelen
Uitgeverij Lemniscaat B.V.
17 maart 2009
05 juni 2015

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Bijzonder mysterie dat niet goed uit de verf komt

door: Maud Goossens 1 like

Quentin en Margo zijn al jaren beste vrienden als ze op een dag een dode man in het park vinden die zichzelf van het leven heeft beroofd. Die dag had een grote impact op hun vriendschap. Ze spreken elkaar jaren niet, totdat Margo op een avond weer door zijn slaapkamerraam naar binnen komt en hem...

Reacties op: Paper towns