Psychologische roman

Sandra Alberts 11 januari 2021
Ik mocht het boek ‘de anderen’ van Sarah Blau lezen voor de thrillzone leesclub. Op de cover en de flaptekst afgaande dacht ik dat het een thriller zou zijn. Maar het is meer een psychologische roman. Er worden wel gruwelijke moorden in gepleegd, maar het verhaal wordt nergens echt spannend.

Het verhaal is volledig geschreven vanuit de ik-persoon. Daarnaast spring de hoofdpersoon in haar gedachten nogal van de hak op de tak. Het duurde daardoor even voordat ik in het verhaal kwam. In de eerste hoofdstukken dacht ik eerst dat de hoofdpersoon Sheila nogal ver van het padje was om het zo maar eens te zeggen, maar later bleek dat mee te vallen. Gedurende het verhaal wordt ze ook mentaal sterker wat wel mooi is om te lezen. Het verhaal boeide me wel want ik heb het boek toch in een paar dagen uitgelezen. Als je zoekt naar een echte thriller dan is dit boek geen aanrader. Maar als je zoekt naar een psychologische roman met verwijzingen naar de joodse geschiedenis dan is het denk ik een interessant boek. (ik vind het boek eigenlijk 2,5 ster waard, maar uiteindelijk toch vanwege het feit dat het boek je wel aan het denken zet op 3 sterren uitgekomen)

Meer recensies van Sandra Alberts