Leuke detective

Sandra Alberts 08 december 2021
Vallend duister is alweer het derde boek met in de hoofdpersoon van Kate Marchall. In dit deel wordt er ook wat meer aandacht besteed aan haar medespeurder Tristan. Deze heeft een wat grotere rol in het verhaal gekregen, dat maakt het wat afwisselender dan met één hoofdpersoon. Ook dit boek begint net als deel 2 met een korte terugblik naar een gebeurtenis van 13 jaar geleden. Een moord die de hoofdpersonen na 13 jaar mogen oplossen. Maar uiteraard blijken er meerdere onverklaarbare moorden te zijn die verband met elkaar houden. In dit deel zijn er ook mannelijke slachtoffers te betreuren en dat maakt het iets anders dan het voorgaande deel. In het boek geen plottwist of onverwachte gebeurtenissen. Nee je gaat gewoon lekker met de hoofdpersonen speuren naar de dader. Ik had die wel vrij snel in de smiezen, maar ik zal niets verklappen.
Door de schrijfstijl van Robert Bryndza leest het boek lekker weg, korte hoofdstukken geen ingewikkeld taalgebruik en geen ingewikkelde verhaallijnen. En ook geen open eindjes, de auteur denkt goed na over de verhaallijn de personen en de gebeurtenissen. Wat misschien nog leuk is om te vermelden is dat er ergens in het boek nog een Nederlands tintje zit.

Meer recensies van Sandra Alberts