Cosy met engelse humor

Sandra Alberts 18 augustus 2022
De hoofdpersoon in het boek is pastoor Clement die met zijn twee teckels en zijn moeder al jaren woont in de pastorie van Champton. Als je naar de achterkant van het boek kijkt snap je waar de schrijven zijn inspiratie vandaan haalt. Richard Coles is namelijk priester. Het lijkt een rustige gemeenschap, maar niets is minder waar als er een moord wordt gepleegd. Alhoewel het boek wordt gepromoot als cosy crime zijn de moorden die worden gepleegd alles behalve cosy. De pastoor gaat op onderzoek uit. De vele namen in het boek maakt het soms wat lastig om te bepalen wie wie is. Maar de innemende pastoor en de typisch engelse droge donkere humor maken dat het boek makkelijk wegleest. De leukste persoon van het boek vind ik toch wel zijn moeder Audrey, die geeft het boek wel wat extra pit.

Meer recensies van Sandra Alberts