Stofzuigen in het donker -Jen Beagin

Sandra de Winter 14 november 2020
Stofzuigen in het donker is een bizar, rauw verhaal van een sterke jonge vrouw die toch probeert om haar leven vorm te geven ondanks de vele butsen en deuken die zij heeft opgelopen in haar leven. Het boek bevat de 2 romans die Jen Beagin geschreven heeft; “Doen alsof ik dood ben” en “Stofzuigen in het donker”.

Na een mislukte relatie met junkie "meneer Getver", vertrekt Mona naar New Mexico om daar een nieuw leven op te bouwen. Ze gaat hier weer als schoonmaakster werken. Haar klantenkring bestaat uit allerlei aparte figuren die allemaal een vlekje of krasje hebben.
Op een luchtige, bijna laconieke manier wordt al dit leed beschreven, dit is de manier waarop Mona zelf ook met haar "shit" dealt.
Het boek leest makkelijk weg. Van de cynische humor en onverbloemde stijl van schrijven van Beagin moet je houden. De cover van het boek weergeeft goed het ongepolijste en ongemakkelijke van het boek.

Meer recensies van Sandra de Winter