Spannend maar houdt dat niet lang genoeg vast/stopt abrupt

sandravd 24 april 2024
Birk van Jaap Robben gaat over Mikael en zijn moeder, die met nog 1 ander persoon op een eilandje wonen in kleine huisjes. De vader van Mikael is voor het begin van het boek al verdronken, maar dit wordt helaas niet opgelost/uitgelegd in het verloop van het verdere verhaal. De relatie tussen de moeder en Mikael is een beetje vreemd en ze hebben maar weinig verbindingsmomenten of connectie/overlappingen met elkaar. Ik vond het een beetje alsof ze teveel langs elkaar leefde.
Uiteindelijk lijkt er iets vreemds te gebeuren waarin het lijkt alsof de bloedlijn/familierelaties met elkaar gewisseld worden, en ik begreep het niet goed. Dat kan heel interessant zijn, maar ik vond het hier allemaal te abrupt. Net als het einde, de opbouw van het evt. surrealistische randje (met de meeuw ook) had heel wat kunnen worden. Maar ik vond het helaas toch iets te afgeraffeld en onduidelijk en ik blijf met te veel vragen achter.

Meer recensies van sandravd