Heerlijk vervolg

Sarahleest 07 januari 2023
De gevangene van Vallenia is het heerlijke vervolg van deze donkere YA fantasy reeks.

De goede en slechte personages nestelen zich in mijn hart en ik kan de vertwijfeling voelen.

Kiva verblijft samen met Tipp bij Jaren nu. In deze paradijselijke wereld wordt ze opnieuw geconfronteerd met ellende en heel moeilijke beslissingen.

Eerst was haar drijfveer hoop maar nu komt ze terecht in een web van wraak. Net zoals zij is haar familie immers ook veranderd door wat er gebeurde in het verleden . Onverwacht wordt de teergevoelige Kiva meegesleurd in allerlei intriges met vergelding als doel.

Kiva krijgt het nu ontzettend zwaar want hoewel ze loyaal wil zijn aan haar afkomst is Jaren en zijn familie fantastisch. Haar gevoel en verstand zeggen iets totaal anders . En is er naast de rebellen nog meer gevaar voor Jaren en zijn entourage? Zal de lieflijke Kiva iemand verraden en voor welke kant kiest ze dan uiteindelijk of komt er een twist die haar lot er toch nog anders doet uitzien?

Lynette Noni haar setting is nu het kasteel. De gevangene van Vallenia focust zich vooral op hoe het leven binnen deze muren en deze bijzondere familie verloopt. De auteur heeft nu de karakters nog meer uitgediept en stilaan word ik fan van deze reeks.

Hoewel dit tweede deel amusanter is en ook wat minder duister blijft de donkerte deze reeks toch typeren. Dit boek heeft minder actie maar gaat over het emotionele gevecht en hoewel anders raakt het me opnieuw. Stilaan ben ik volledig weg van deze wereld en ik lees dit deel in één ruk uit. Waarna ik op zoek ga hoe lang ik nog moet wachten op het vervolg.

Lynette Noni wat doe je deze YA fantasy lezer toch aan? Ik wil nu weten hoe dit gaat aflopen en niet zo lang wachten… Je soms voorspelbare maar ook verrassende twists en je meedogenloze cliffhanger doen me zuchten en verlangen naar meer.

Magie, romantiek, psychologische spelletjes en wraak zijn nu de elementen en familie is de schakel die alles verbindt of net doet uit elkaar vallen.

De gevangene van Vallenia gaat over onmogelijke keuzes . Is Kiva nu gegijzeld door haar hart of verstand en wie wordt de winnaar? Gaat ze voor haar droom of wat verwacht wordt?

Meer recensies van Sarahleest