Het boek VRIENDSCHAP EN LIEFDE kreeg ik cadeau van Jaimie Pisonier, dus ik had geen idee om welk genre het ging. Aan de hand van de titel en de cover van het boek dacht ik dat het om een roman zou gaan. Niets bleek minder waar!
De hoofdpersonen van het boek zijn Jack en Anouk. Bij toeval leren ze elkaar kennen en worden huisgenoten van elkaar. Langzaam bloeit er iets tussen hen op, maar beiden spreken hun verliefdheid niet meteen naar elkaar uit. Ondertussen gebeuren er een paar vreemde dingen waaruit naar voren komt dat Jack geheimen met zich meedraagt. Pas in het laatste gedeelte van het boek wordt duidelijk waar hij mee worstelt en vinden er gebeurtenissen plaats die eraan bijdragen dat het verhaal een spannende wending krijgt.
Het boek leest gemakkelijk en daarbij valt op dat het luchtige, soms iets warrige, verhaal is geschreven door een Belgische schrijfster. Wat ik een leuk aspect vond, is dat het verhaal niet alleen vanuit de gedachtegang van Anouk wordt verteld, maar ook vanuit die van Jack. Echter had, naar mijn idee, de spanning in het boek dieper uitgewerkt mogen worden zodat het verhaal nog boeiender zou zijn geweest. Toch weet de schrijfster de lezer zo op het verkeerde been te zetten dat de slotfase van het boek een verrassende ontknoping met zich meebrengt

Reacties op: Gemakkelijk te lezen, soms iets te warrig maar met een verrassend slot

Vriendschap en liefde - Jaimie Pisonier
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 15,64