Een boek vol dwaalsporen

Saskia Munneke 12 april 2021
Hoofdpersoon in dit boek is Franka, die in een revalidatiecentrum verblijft nadat ze door toedoen van een hersenbloeding in het ziekenhuis was opgenomen.
Haar herstel gaat moeizaam en wanneer ze erachter komt dat er weken voorbij zijn gegaan waar ze geen herinneringen aan heeft, komt dat hard aan. Vooral als blijkt dat haar moeder is overleden is haar verdriet groot. Franka kan dit haast niet geloven en wanneer haar daarbij vreemde dingen overkomen, raakt ze enorm in de war.
Extra moeilijk wordt het voor Franka als het haar begint op te vallen dat haar man Brent zich niet alleen vreemd gedraagt, maar ook nog eens aangeeft dat hij afstand van haar wil nemen en hun relatie op een laag pitje wil zetten.
De vreemde incidenten waarmee Franka in het ziekenhuis te maken krijgt, zorgen ervoor dat ze niemand meer vertrouwt. Hoewel het haar wordt afgeraden, besluit ze het revalidatiecentrum te verlaten en in te trekken in het huis van haar moeder. Daarmee lossen de problemen zich niet op want ook daar vinden er merkwaardige gebeurtenissen plaats. En nog erger: een naaste van Franka sterft.
Of het een met het ander te maken heeft, geef ik niet prijs. Ga het boek lezen want het is de moeite waard!
Het boek leest gemakkelijk en zet je als lezer geregeld op een dwaalspoor als je wilt nagaan wie verantwoordelijk is voor de vreemde gebeurtenissen. Het gedeelte van het verhaal dat zich in het revalidatiecentrum afspeelt, had naar mijn inziens iets korter gekund, maar het verrassende slot maakt alles goed.

Meer recensies van Saskia Munneke