grappig en spannend boek

SE22 06 oktober 2019
De keukenprins van Mocano deel 5
Circus op stelten
Weer een grappig en ook spannend deel van deze serie!
Het boek begint met het voorstellen van alle personages in het boek. Max is niet zomaar een gewoon jongetje, want hij woont in een gevangenis. Zijn vader is een prins en zijn moeder ontdekkingsreiziger. Max woont daarom bij zijn tante en zij is kok in de gevangenis.
Zijn oom komt in dit deel op bezoek en neemt hem mee, samen met Trixie, dochter van de gevangenisdirecteur, naar het circus van zijn familie.
Maar het circus is niet meer wat het geweest is. De artiesten zijn verdwenen, de tent is stuk, de wagens moeten nodig opgeknapt worden en optreden doen ze al lang niet meer.
Max neemt een besluit: hij gaat het circus redden.
Dat lijkt eenvoudiger dan het is, want er is iemand die de boel saboteert.
Max blijkt ook nog een supergoede detective en uiteindelijk komt er een spetterend optreden.
Willem(8 jaar): wat een spannend boek! Je moet gewoon doorlezen, want je wilt weten wie de dader is en hoe het afloopt. Er staan heel grappige tekeningen in het boek, waar ik heel erg om moest lachen. Ook hardop en de kinderen in de klas wilden wel weten waarom ik zo moest lachen. Ik raad het iedereen aan om het boek te lezen of het te laten voorlezen.
Het is handig om naast de voorlezer te zitten, zodat je de tekeningen goed kunt zien tijdens het voorlezen. Er staat niet te veel tekst op een bladzij, waardoor je lekker vlot kan lezen.
Af en toe een moeilijk woord, maar dat wordt eigenlijk in het verhaal al uitgelegd.
Zoals bijvoorbeeld: Fata Morgana. Op de bladzij ernaast staat een tekening en een uitleg. Hartstikke handig!
Een superleuk boek. Ik ga de andere delen ook lezen!

Meer recensies van SE22